Atlantik - Benua Yang Hilang

Peta Benua Atlantik
Dah lama juga lah aku baca tentang Misteri Benua Yang Hilang ni. Disini aku nak berkungsi apa yang aku dah penah baca. Dikatakan Benua Atlantik ni berkaitan rapat dengan orang Melayu. Adakah penduduk Benua Atlantik juga orang melayu? Di Timur atau di Jepun ada Piramid Tamadun Melayu. Di Barat atau di Lautan Atlantik pula ada Benua Melayu. Hebat bukan melayu ni ^_^


Menurut dalam kitab/buku Yunani Kuno, yang ditulis oleh Plato (427-347 SM) bertajuk Timaeus and Critias. Berkisahkan ada sebuah pulau yang amat besar yang dinamakan kerajaan Atlantik di Lautan Atlantik. Selain itu juga, dikatakan kerajaan Atlantik kaya dengan emas dan perak sehinggakan istana kerajaan Atlantik dikelilingi oleh tembok emas dan dipagarkan oleh dinding perak. Dikatakan juga teknologi pada zaman kerajaan Atlantik lebih canggih dari teknologi sekarang dah lebih mesra alam. Meraka sudah ada kapal terbang, persawat, penghawa dingin, kerata dan banyak lagi.

Lokasi Kota Atlantik Di Dasar Laut
Waktu tenggelamnya Benua Atlantis, kira-kira lebih 11 000  tahun yang lalu berlakunya tsunami besar yang menenggelamkan seleruh benua tersebut. Yang pelik ye Tamadun Atlantik yang tergelam dahulu kini berada di Lautan China Selatan dan Lautan Pasifik. Adakah Malaysia dan Indonesia sebahagian dari Benua Atlantik? Saintis juga telah membuat kajian dan meneroka ke dasar laut telah menemuai tamadut tersebut, terdapat pelbagai saki baki seperti jalan raya yang amat luas, bagunan yang tinggi dan terdapat juga piramit yang lebih besar dari tamadun mesir. Tempat asal Benua Atlantik kini dikenali sebagai Zon Segi Tiga Bermuda.

Zon Segi Tiga Bermuda juga terdapat misteri yang sehingga kini tak dapat mencari punca misteri tersebut. Nak tahu ? Tengok la, kalu aku rajin nanti aku tulis.

8 ulasan:

  1. xde gmbr ke? seronok gak kalo ada gmbr2 real yg tunjuk peninggalan diorang nih. lg2 kota atlantis.

    BalasPadam
  2. haaa setuju2..seronok lg nk baca if ade pic

    BalasPadam
  3. yang hilang tak akan berganti lagi...

    BalasPadam
  4. Banyak betul misteri yg belum diterokai dlm lautan yg dlm tu ^^
    SubhanAllah..

    BalasPadam
  5. tak sgka .. mesti ad cerita sebenar disebalik kejadian neh . cuma kita tak tahu je . menarik ..

    BalasPadam
  6. aku ade buat artikel "piramid di malaysia "
    walaupun berdasarkan hipotesis tapi aku rasa ada logiknya

    BalasPadam
  7. Kalau nak cerita..cerita laa bagi habis jangan separuh jalan ..kisah cerita ni sebab ada kaitan ngan bangsa kita orang melayu..sbb bangsa kita punuh dengan misteri yang tak terhurai kisahnya...korang tak terasa bangga kee

    BalasPadam
  8. http://kreasimasadepan441.blogspot.com/2017/11/robot-melania-trump-tersenyum-lebar.html
    http://kreasimasadepan441.blogspot.com/2017/11/jokowi-dan-presiden-korsel-desak-korut.html
    http://kreasimasadepan441.blogspot.com/2017/11/jokowi-dan-presiden-korsel-desak-korut.html

    Tunggu Apa Lagi Guyss..
    Let's Join With Us At Dominovip.com ^^
    Untuk info lebih jelas silahkan hubungi CS kami :
    - BBM : D8809B07 / 2B8EC0D2
    - Skype : Vip_Domino
    - WHATSAPP : +62813-2938-6562
    - LINE : DOMINO1945.COM
    - No Hp : +855-8173-4523

    BalasPadam

Setiap ulasan pengguna admin tidak akan bertanggung jawab.

Best Viewed With Firefox