Oppa Gangnam Style Menghina Islam ?


Lagi tersebar berita yang tak dapat disahkan kebenarannya. Sebelum ini tersebar berita Oppa Gangnam Style bermaksud saya ingit menjadi yahudi. Aku tak kisah sebab ramai orang melayu sekarang boleh faham bahasa ketiga seperti Korea. Benar atau tidak, jom kita lihat lirik Oppa Gangnam Style dalam bahasa melayu.

Seorang gadis yang panas dan humanle pada siang hari
Seorang gadis bergaya yang tahu bagaimana untuk menikmati kebebasan secawan kopi
Seorang gadis yang hatinya semakin panas apabila malam datang
Seorang gadis dengan jenis yang piuh

Saya seorang lelaki
Seorang lelaki yang adalah seperti panas seperti anda pada siang hari
Seorang lelaki yang satu-tembakan kopinya sebelum ia juga menyejuk
Seorang lelaki yang hatinya pecah apabila malam datang
Itu jenis lelaki

Cantik, loveable
Ya anda, hey, ya, anda, hei
Cantik, loveable
Ya anda, hey, ya, anda, hei
Sekarang mari kita pergi sehingga akhir

Oppa adalah gaya Gangnam, gaya Gangnam
Oppa adalah gaya Gangnam, gaya Gangnam
Oppa adalah gaya Gangnam

Eh Sexy Lady, Oppa adalah gaya Gangnam
Eh-Sexy Lady oh oh oh oh

Seorang gadis yang kelihatan tenang tetapi memainkan apabila dia memainkan
Seorang gadis yang meletakkan rambutnya apabila masa yang sesuai datang
Seorang gadis yang meliputi dirinya tetapi adalah lebih seksi daripada seorang gadis yang bares semua
Seorang gadis sensable seperti itu

Saya seorang lelaki
Seorang lelaki yang kelihatan tenang tetapi memainkan apabila dia bermain
Seorang lelaki yang pergi sepenuhnya gila apabila datang masa yang sesuai
Seorang lelaki yang telah membonjol idea dan bukannya otot
Itu jenis lelaki

Cantik, loveable
Ya anda, hey, ya, anda, hei
Cantik, loveable
Ya anda, hey, ya, anda, hei
Sekarang mari kita pergi sehingga akhir

Oppa adalah gaya Gangnam, gaya Gangnam
Oppa adalah gaya Gangnam, gaya Gangnam
Oppa adalah gaya Gangnam

Eh Sexy Lady, Oppa adalah gaya Gangnam
Eh-Sexy Lady oh oh oh oh

Di atas lelaki berjalan adalah manusia terbang, bayi bayi
Saya seorang lelaki yang tahu satu perkara atau dua
Di atas lelaki berjalan adalah manusia terbang, bayi bayi
Saya seorang lelaki yang tahu satu perkara atau dua

Anda tahu apa yang saya cakapkan
Oppa adalah gaya Gangnam

# Ada tak sebut pasal Islam ? Berdusta atas nama agama lagi buruk padahnya.

22 ulasan:

  1. Alahai...sapalah yg duk reka citer bukan2 dlam artikel terpotong tu - ada sumber tak admin?

    BalasPadam
  2. itulah manusia zaman sekarang, bila ada benda yang 'up', semua nak dikaitkan dgn murtad, yahudi dan sebagainya tanpa asal usul periksa. itulah orang melayu, terlalu cepat mengambil tindakan dan percaya pada satu-satunya berita yang mereka dapat. kalau dari segi lagu ni saja, mereka ambil peduli. dari segi lain, cara pemakanan, cara bercakap, cara beradab dengan ibu bapa sendiri tak pernah nak ambil peduli. manusia-manusia. anyway, thanks to you. saya ingatkan saya sorang je yang fikir benda ni sebaliknya :)

    BalasPadam
  3. kembali kepada quran..

    tapi kenapa rakyat malaysia suka meniru artis luar? awat x tiru Nabi Muhammad?

    http://pemudattbc.blogspot.com/2012/09/konpirasi-oppa-gangnam-style-benarkah.html

    BalasPadam
  4. betul miss nazreen. terutama sekali cara menutup aurat yang selalu di'upload' kat internet

    BalasPadam
  5. apa yang aku faham maksudnya sangat lucah..

    BalasPadam
  6. bau tgk lagu die td...erm...no komen...suka sgt kaitkn lagu org nk jatuhkn islam...erm...pape pun depend pd org tu...huhu...

    BalasPadam
  7. tapi bile difikirkan balik xboleh ke kita menipu demi agama?maksudnya kita xnk budaye asing yang lansung x mencerminkan keislaman tu menular di negara kita.kita gunakan suatu fakta palsu bagi menyekat bende2 macam tu supaya umat2 islam yg lain x terus hanyut..mmg xbagus jika menggunaka gunakan islam..tapi rasenye bagi saye lebih baik keluarkan statemnt palsu untuk org islam supaya x terus hanyut daripade terikut-ikut bnd yang tah ape2. Sebelum kita menghentam org balik..kita nilai dulu dari sudut positif..

    BalasPadam
    Balasan
    1. berdosa. there is no such thing as tipu demi agama. fakta palsu akan menjatuhkan agama kita. imagine when non muslims baca.. gelak je depa kat kebodohan kita.
      people will say islam tersebar dgn penipuan je. please... ada article dari sheikh yusuf estes pasal penipuan2 macam ni.. www.islamtomorrow.com kata ada tulisan ALLAH dlm buah etc2.. berdosa dan menjatuhkan nama agama.

      -amy

      Padam
    2. I mean, article pasal jgn forward hal2 tipu...tu ada dlm website sheikh yusuf estes.

      tolonglaaaa jgn share benda2 tipu gini.. malu sgt dgn nonmuslims..

      sikit2 yahudi..
      sikit2 murtad.

      tak susah pun nak cek kesahihan. google je..terus dpt.
      cuma org melayu ni ramai yg malas nak cek..
      semua benda nak di ajaibkan..bukan semua org against kita.

      aih.

      -amy

      Padam
  8. i never know bout this and i dun think its related with our prophet..

    maybe some source tat cant be trusted makiing a story~

    BalasPadam
  9. bodoh lagu
    tuhh

    BalasPadam
  10. mungkin menuduh satu lagu itu kesalahan besar.. tapi kenapa perlu kita ikut budaya mereka daripada mengikuti sunnah... ???
    apa kebaikan budaya barat?? bukankah islam itu sebaik-baik agama... yang mengjarkan sebaik-baik budaya?

    BalasPadam
  11. emmmmm btol tu jgn pkir yg xelok pelaa cket3 nk ckp yg krut gpom lgu ni xde mksd plik pom xde yg berkaiatn ngan agama rite??oppa tu mksd dye abanggg k?dan style cara phtu gangam tu nma tmpt kt korea....xde yg plik an ?peaceee o.0

    BalasPadam
  12. dah dah la tu..sape la yg wat steatment cam tu xelok laa...emmm hbis rski pkiran msyrakat hemmmm pk dan lht mksd lgu tu bek2222222 b4 nk wt stment k..bkn pe x elok r guys henmnnnnn

    BalasPadam
  13. hihgi tol LA SOKONGGGGGGGGGGG

    BalasPadam
  14. Google Translator

    BalasPadam
  15. ermmm btolx3...........

    BalasPadam
  16. saya juga setuju.kini masih ramai yang tidak mengtahui maksud oppa gangnam style.Makin lama makan ramai orang yang membuat parody tentang lagu tersebut.semoga ramai yang menyedari maksudnya.

    BalasPadam
  17. tidak payah nak cari kesalahan yang sebegitu rumit untuk dijawap.tapi sedarilah kesalahan sebilangan org kita yg nyata2 melakukan perbuatan khurafat dalam kehidupan.

    BalasPadam

Setiap ulasan pengguna admin tidak akan bertanggung jawab.

Best Viewed With Firefox